جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان اگر فارس در سطح ملی در تولید دارو و تجهیزات پزشکی جایگاه ندارد ولی در تولید فضاهای بیمارستانی و همین‌طور انجام اعمال پیچیده جراحی حائز رتبه بسیار بالایی در سطح کشور است، حکایت از آن دارد که بخش بهداشت و درمان ما در استان فارس در سهولت فضای کسب‌وکار در استان بیش از اندازه سخت‌گیری می‌کند و اجازه صدور مجوز را نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 07 November 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان اگر فارس در سطح ملی در تولید دارو و تجهیزات پزشکی جایگاه ندارد ولی در تولید فضاهای بیمارستانی و همین‌طور انجام اعمال پیچیده جراحی حائز رتبه بسیار بالایی در سطح کشور است، حکایت از آن دارد که بخش بهداشت و درمان ما در استان فارس در سهولت فضای کسب‌وکار در استان بیش از اندازه سخت‌گیری می‌کند و اجازه صدور مجوز را نمی‌دهد.

اینکه گفته می‌شود ما سرمایه نداریم هم قابل قبول نیست، چراکه بسیاری از پزشکان ما در حوزه‌های ساختمانی و حوزه‌های غیر مرتبط با تخصص خودشان سرمایه هاشان را به کار گرفته‌اند.

اگر راه برای سرمایه‌گذاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی باز شود هم پزشکان و هم سرمایه‌گذارانی که خارج از حوزه پزشکی وجود دارند در این حوزه‌ها حاضرند و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وقتی‌که استان فارس در حمایت از خیران سلامت جایگاه و رتبه بالای کشوری دارد، نشان‌دهنده دغدغه و توجه خیران به این بخش است.

همین خیران بیمارستان ساز حاضرند در تولید دارو و تجهیزات پزشکی هم سرمایه‌گذاری کنند و کافی است که دانشگاه علوم پزشکی با سرمایه گذاران همراه شود و موانع اداری را از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته و کمک کنند که در اخذ مجوز تسریع شود.

شاید یکی دیگر از ایرادات و اشکالات این باشد که ما کمک‌های خیران را به سمت ساخت مجتمع‌های بیمارستانی و مجموعه‌های پزشکی برده‌ایم و اهمیت و ارزش سرمایه‌گذاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی را برای خیران توضیح نداده‌ایم و یا اجماع و مشارکتی بین سرمایه‌گذاران و پزشکان برای سرمایه‌گذاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی در استان شکل نداده‌ایم.

استان فارس علاوه بر اینکه ظرفیت تولید داروی شیمیایی دارد، ظرفیت‌های زیادی در تولید داروهای گیاهی هم دارد که این ظرفیت می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند، اما این ظرفیت مغفول مانده و مورد توجه قرار نگرفته است.

ما ضمن اینکه از مسئولان و دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی استان استدعا داریم که کمک کنند گره‌ها را باز کنند، اگر گشایشی صورت نگیرد ناچاریم از ابزارها و اهرم‌های نمایندگی برای وادار کردن سیستم اداری به همراهی با سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

تداوم این وضعیت برای ما قابل قبول نیست. در بیشتر مسئولیت‌ها، افرادی مؤمن و متدین وجود دارند اما در راه‌اندازی کار مردم و در حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها تنگ‌نظری دارند و به عناوین و بهانه‌های مختلف سرمایه‌گذار را از استان فراری می‌دهند.

این رویه‌ها و این رفتارها باید تغییر کند و ما باید در تولید دارو و تجهیزات پزشکی هم در کشور جایگاه خودمان را به دست آورده و عقب‌افتادگی هامان را جبران کنیم.


جعفر قادری
اخبار مرتبط

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار